lördag 31 maj 2008

RENT HUS

Lördag, sommarvärme ute och storstädning inne. Hela dagen vikt åt rejäl städning av i princip allt som finns här inne. Väldigt, väldigt trist men jag ser fram emot känslan som jag vet kommer när allting är klart.

Vi blev klara efter 19 och började vid 7,30, så den här dagen har varit ett enda långt träningspass. Svettigt! När städningen var klar gick jag några raska varv runt huset för att sträcka ut och samla lite steg. Under städningen fick jag ihop nästan 12 000 steg när jag sprang med damm trasan. Underbar sommarkväll med febril aktivitet hos fåglarna och underbar doft från blommor.

Igår kväll såg jag och maken film och det kändes ovant att se en film utan att äta något till. Jag blev rastlös och kunde inte koncentrera mig på filmen. Jisses vilken vanemänniska man är. Det har känts helt självklart att film är lika med chips och godis. Jag är väldigt sugen på chips och jag kan förstås äta lite om jag vill. Men först vill jag komma under 90 kilo. Jag är så nära nu, vägde 90,7 i morse. Så jag håller mig ifrån dom flesta onyttigheterna ett tag nu. Jag åt två kanelbullar till lunchkaffet eftersom jag visste att jag skulle hålla igång med städningen. Känns värre att trycka i sig något på kvällen och sedan gå och sova direkt.

Förkylningen har nästan gett sig helt och det känns skönt. Nu vill jag komma igång med gympa och promenader igen.

Jag har skaffat en ny vana; Jag avslutar varje dag med en kopp honungsvatten. Började med det en av gångerna jag var förkyld och har fortsatt sedan. Det har inte bara hjälpt när jag har haft ont i halsen utan också motat bort en del av suget efter att äta på kvällen. Men det hjälpte inte när vi såg film igår. Oj så sugen jag var på chips då. Glad att jag stod emot.

Dagens kaloribrännare: Storstädning av hela huset!
Dagens slarv: Två små kanelbullar efter lunch.
Dagens må bra: Har varit dåligt med det ett tag nu. Skärpning!
Dagens steg:12 688
Steg totalt:627 959 / 1 141 429 . Mot Örnsköldsvik!

Inga kommentarer: