söndag 1 juni 2008

JUNI

Juni månad började med en morgonpromenad med grannfrun. Lite svalare idag och det känns bara skönt. Tyvärr har jag börjat känna av halsen igen, inte mycket men det finns där. Hela familjen åkte ut på en premiärcykeltur på förmiddagen. Jättehärligt! Gick lätt att trampa och jag kände att promenaderna gett mig lite motion. Barnen tyckte att det var roligt att åka med så vi får göra cykelturerna till en vana.

Trattade dit vid lunch kaffet idag med, jag är så sugen efter lunch. Dumt, men idag blev det 25 gram chips. Inga mängder och 50 mindre fett än vanliga, men över 100 kalorier fick jag i mig helt i onödan.

Lite överraskande, fem dagar för tidigt, dök mensen upp. Så nu förstår jag det enorma godis sug/sug efter att äta, som jag känt. Det kan bli några tuffa dagar nu men jag tar dom en dag i taget. Blev tvungen att lägga mig efter lunch och sov flera timmar.

Dagens kaloribrännare: Promenad 45 minuter på morgonen. Cykeltur med ena barnet bak på.
Dagens slarv: 25 gram chips till lunch kaffet.
Dagens må bra: Färska jordgubbar från en närliggande odling. Gott!
Dagens steg:10 582
Steg totalt:638 541/ 1 141 429 . Mot Örnsköldsvik!

Inga kommentarer: