fredag 23 maj 2008

SLARV OCH SKÄRPNING

Migränstart på dagen men tabletter och kaffe har motat bort det värsta. Givetvis åt jag en ordentlig frukost också. Inga planer för dagen så vi får se vad vi hittar på.

Vi gick ut efter lunch och jag klippte lite gräs och lekte med pojkarna. Jätteskönt väder ute med lagom sol och svalkande vindar mellan varven.

Jag önskar att jag hörde till skaran som tappade aptiten när dom inte mår bra. Idag blev det lite chips och tre mackor på grund av en motgång. Tappade gnistan direkt och satte igång med att äta. Min nya förbättrade karaktär var som bortblåst på bråkdelen av en sekund. Läskigt! Nu måste jag mobilisera alla krafter jag har och se till att äta som jag ska resten av dagen. Alltså inget mer slarv!

UPPRYCKNING; Till middag åt jag en sallad med räkor, vitkål, paprika, isbergssallad, rädisor och gurka. Efter maten gick jag en rejält rask promenad i en timme. Riktig power “fullt ös medvetslös” walking. Efter promenaden körde jag ett gympa pass på 30 minuter för rygg och mage tillsammans med maken. (Roligt att träna tillsammans) Så nu känns dagens slarv gottgjord men inte ursäktad.

Dagens kaloribrännare: Gräsklippning. Vardagsmotion. Rask promenad 1 timme. Gympa 30 minuter.
Dagens slarv: Chips till kaffet efter lunch, 40 gram. 3 mackor som jag åt helt i onödan.
Dagens må bra: Min raska promenad med bra musik i öronen. Tömma huvudet och ge allt man har i en timme. Ett trevligt telefonsamtal från en trevlig kompis.
Dagens steg:11 871
Steg totalt:546 829 /1 141 429 . Härnösand passerat och nästa stad är Kramfors.

Inga kommentarer: