måndag 19 maj 2008

MAGGEN IGEN

Ingen huvudvärk på morgonen men magen har flippat ut helt. Magkatarr som avancerat eller något annat galet. Funderar om det beror på kostomläggningen och att magen reagerar på det. Fortsätter att äta tabletter mot magkatarr, drar ner på kaffet och så ska jag försöka andas bättre och inte stressa så mycket.

Det är tidig morgon och solen skiner redan där ute. Ser ut att bli en fin dag som jag inte vet riktigt vad vi ska göra av. Tanken är att stora killen ska på dagis men jag får se hur vi mår. Lilla killen har haft feber och så jag med min mage, vi får avvakta lite under dom närmaste timmarna.

Motivationen håller i alla fall i sig och det tjatar jag om. Men det är viktigt nu att detta håller och att jag inte halkar in i gamla osunda vanor. Pepp, hepp, superstepp typ eller hejja, hejja eller nåt… när jag känner att motivationen dalar lite då brukar jag titta på bilder av mig själv när jag vägde mer. Tänker på hur svårt det var med kläder och hur orörlig och orkeslös jag var. Påminner mig om dom nästan 15 kg jag tappat, om allt jobb jag lagt ner och då kommer motivationen/viljan tillbaka.

Det blev en hemma dag idag efter att ha konfererat med stora sonen om saken. Han hade inget emot att vara hemma och ha en vilodag. Men en hemma dag med två små barn blir ingen vilodag för mig men skönt att vara hemma ändå. Tvätt, plock och matlagning, bus med barn och allt kring dom. Efter lunch gick vi ut en timme och jag klippte gräset med hand jagaren och krattade och snyggade till lite ute. Sedan kom regnet tillbaka så vi gick in.

På kvällen gick hela familjen ut och jobbade i ca 1,5 timme. Härligt “efter regn kommer det sol” väder ute. Senare på kvällen körde jag och magen ett 30 minuters gympa pass för mage och rygg.

Dagens kaloribrännare: Vardagsmotion. Ute jobb, krattning, klippning m.m. i 1+1,5 timme. Gympa 30 minuter.
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: Hanns inte med idag. Men hela dagen har varit bra.
Dagens steg:12 980
Steg totalt:485 403/1 141 429 . Sundsvall passerat! Härnösand nästa!

Inga kommentarer: