tisdag 20 maj 2008

VARIERAT VÄDER

Lika soligt och fint idag på morgonen som i går morse. Hoppas att det kan få bli en regnfri dag idag till skillnad från igår. Jag är helt inställd på att vi ska ta oss iväg till dagis idag och då underlättar det om det inte regnar. Även om vi har bra regnkläder.

Om man läser min blogg kan man kanske tro att jag bara tänker på vikt och kost/motion. Så är förstås inte fallet. Det är bara här i bloggen som det blir koncentrerat eftersom den just handlar om min resa ner i vikt. Jag har en hel del olika intressen och umgås mycket med både familj och vänner. Och förstås mina två älskade söner som jag är med hela dagarna. Mina nya kost och motions vanor försöker jag få in i vardagen så att dom ska bli en del av den. Det ska bli naturligt att äta bra mat och röra på sig. Bloggen betyder mycket eftersom jag kan summera, fundera och se resultat. Den har verkligen hjälpt mig att komma igång och hålla farten. Roligt att det finns några som läser den också. Hejsan på er! Kanske kan jag inspirera någon att komma igång med att äta bättre och röra på sig. Det skulle förstås vara toppen. För jag märker ju själv hur bra man mår när man blir lättare och när man får bättre kondition.

Dagis lämning mitt i åskväder ( sol/åska/regn/sol om vart annat idag) och efter lämning betade jag av en handlingslista och flera promenader. Plus springet mellan bussar och affärer och dagis.

Jag vill rekommendera en bok; “Träna en kvart om dagen” med Paolo Roberto. Perfekt för den som vill komma igång och den som inte tycker sig ha tid att träna. En kvart över har dom flesta människor. Kan man inte unna sin egen kropp ens en kvart om dan, ja, då tycker jag att man ska prioritera om snarast!

Dagens kaloribrännare:Promenader
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: Lade mig tidigt och läste en ny tidning. Skippade städningen.
Dagens steg:15 873
Steg totalt:501 276/1 141 429 . Sundsvall passerat! Härnösand nästa!

Inga kommentarer: