måndag 26 maj 2008

FÖRKYLT

Kände mig lite risig redan igår kväll och nu på morgonen var det bara konstatera att förkylningen var ett faktum. Ont i halsen, kroppen och feber. Känns riktigt trist. Nu måste jag försöka ta det lugnt (så gått det nu går med två små barn) Jag har läst massor av olika råd, tips och funderingar kring fysisk aktivitet när man är förkyld. Jag har kommit fram till att jag ska vila utan fysisk aktivitet i tre dagar från första symptom. På grund av att efter tre dagar borde jag veta om det var en vanlig förkylning eller något annat t.ex. halsfluss. Så jag vilar från raska långpromenader, gympa m.m. i tre dagar. Dricker mycket och äter som jag ska så kroppen har bränsle. Jag tror också på att ge kroppen lite paus så den får ägna sig åt att bekämpa det som finns i kroppen. Försöker gå ut och andas in lite frisk luft också. Och sova ordentligt.

Till lunch blir det ugnsstekt lax med vitlöksdoftande grönsakspanna som kurerings mat. Mycket vitlök!

Kanonväder ute och jag orkar inte gå ut. När jag hämtade posten kändes det riktigt obehagligt med halsont och värmen. Jag vill vara frisk! Lade mig och sov en stund så fort maken kom hem. Nu på kvällen känner jag mig ganska så risig.

Dagens kaloribrännare: Lugn dag på grund av förkylningen.
Dagens slarv: Blev lite för mycket scones till mellanmål
Dagens må bra: Sova så fort maken kom hem
Dagens steg:4 758
Steg totalt:575 601 /1 141 429 . Härnösand passerat och nästa stad är Kramfors.

Inga kommentarer: