fredag 2 maj 2008

GLAD I HÅRET

Idag blev en riktig lyx dag eftersom jag äntligen fick tid och möjlighet att gå till frissan. Fick alla nötta toppar bortklippta och även ny färg med slingor. Som sagt; Lyxigt! Efter klippningen gick jag en promenad i det ganska trista och regniga vädret. Skönt att röra på sig i alla fall.

Bra mat hela dagen och en eloge till ett hamburgerställe inne i stan! Jag gick dit innan klippningen och frågade vilken hamburgare som innehöll minst kalorier/ var nyttigast. Jag fick en nyckelhålsmärkt kycklingburgare, utan dressing, och med ett bröd istället för två. Extra sallad och en cola light till det. Proffsigt bemötande av personalen som tog mig på allvar och gav mig bra service.

Tuff kväll där jag känner mig hungrig och sugen. Lyckas stå emot och äter inget, men oj vad jobbigt det är!? Jag skulle kunna äta en morot eller något annat nyttigt, men jag vet att det kan trigga mitt “aldrig sluta äta och äta allt som finns hemma” beteende. Så jag dricker vatten, bakar och tänker på något annat. Kämpa på!


Dagens kaloribrännare: Promenad. Lite vardagsmotion med bland annat tvätt och matbröds bak. Bakade även en kokos och banan kaka som jag lyckades låta bli. (Men varför ställer jag mig och bakar kaka när jag är så sugen på något gott??!!)
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: Klippningen!! Det mer än ett halvår sedan sist! Äntligen!
Dagens steg:8 615
Steg totalt:241 910/1 141 429

Inga kommentarer: