måndag 12 maj 2008

HUR MÅR JAG EGENTLIGEN?

Jag har problem med huvudvärk och illamående och jag vet inte vad det beror på. Om det är kostomställningen, att jag rör mer på mig, hormonellt, migrän, stress? Illamåendet har jag haft problem med ända sedan jag blev gravid med yngsta sonen. Det vill inte riktigt släppa. Huvudvärk har jag alldeles för ofta, ibland varje dag i perioder. Två saker som jag gärna skulle vilja bli av med. Huvudvärken har jag sökt för och bland annat fått göra en magnet röntgen men dom hittade ingenting som kunde orsaka huvudvärk. Illamåendet har jag inte fått något svar på vart det kan komma. För att undvika eventuella spekulationer så kan jag meddela att jag INTE är gravid. Jobbigast är illamåendet som är ganska tryckande. Jag ska försöka att göra mer avslappningsövningar, andas djupare och dricka mer. I fall att det beror på stress eller att jag dricker för lite.

Lite mildare väder idag och om allt går enligt planerna ska jag lämna stora killen på dagis efter lunch och sedan promenera med vagnen medan minstingen sover.

Till lunch har jag gjort en gryta med morötter, potatis, korv, lök, vitlök och massor med lagerblad och kryddor. Och så har jag bakat ett bröd med fiberberikade havregryn som jag tänkte att vi skulle äta till.

Barnen är en sådan inspirationskälla för mig. Dom är fulla av energi och rör på sig nästan hela tiden. Det är så härligt att se hur naturligt det är för dem att hålla igång. Tänk om man själv hade så mycket energi!? Känns viktigt att komma i form för deras skull också så att dom har en frisk och glad mamma med mycket ork.

På dan blev det flera timmar med promenader i ganska lugn takt. Skönt att röra på sig!
Det blev en rask promenad cirka 20 minuter på kvällen också. Hej och hå framåt jag gå!

Dagens kaloribrännare: Massor med promenader. Se texten ovan. Jag älskar att promenera!
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: Livet!
Dagens steg:22 987
Steg totalt:377 053/1 141 429 . Jag har passerat Hudiksvall och siktar nu på Sundsvall.

Startvikt 106,5 kg
Dagsvikt 93,1 Kg. 13,4 kg lättare!

Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5. Vikt 31/5
Delmål 3, 86kg 4/8. Vikt 4/8

Inga kommentarer: