tisdag 27 maj 2008

SITTA INNE

Lugn dag idag med på grund av förkylningen. Lägger den ork jag har på barnen. Känns jättetrist att sitta inne en vacker sommardag. Barnen härjar dock på och dom verkar ha väldigt roligt tillsammans. Jag kryddar maten med mycket vitlök, äter c-vitamin rik frukt, dricker mycket och försöker slappna av. Frustrerande att vara sjuk. Jag längtar efter långpromenader och gympa. Vill hålla igång viktminskningen. Jag har bara varit still i ett och halvt dygn och redan kryper det i mig, fastän jag känner mig risig och vet att jag inte orkar något. Jag har försökt pyssla på lite, leka med barnen, lagat mat, vattnat blommorna, plockat lite. Men vid minsta ansträngning får jag hjärtklappning och känner mig yr och trött. Så något är det som snurrar på inne i kroppen. Måste försöka slappna av och låta det hela läka ur. Djupandas, djupandas… men det känns som om kilona springer på mig igen när jag inte gör något. Nej, så här kan jag ju inte hålla på. Igen; Djupandas, djupandas.. Några dagars vila är bara bra och inget jag går upp 15 kilo igen av. Men jisses vad jag längtar efter att få röra på mig riktigt ordentligt…

Dagens kaloribrännare: Lugn dag på grund av förkylningen.
Dagens slarv: Inget slarv idag
Dagens må bra: Inget speciellt idag. Försöker bara vara och ta mig igenom dom här dagarna.
Dagens steg:1 503
Steg totalt:577 104 /1 141 429 . Härnösand passerat och nästa stad är Kramfors.

Inga kommentarer: