lördag 3 maj 2008

FIGHT

Det kändes som om jag gick en rond mot mig själv i går kväll. Känns bra att jag vann den och idag är det Lördag och en ny dag. Känner jag mig sugen ikväll ska jag äta något men inte bara för att det är Lördag. Jag lovade mig själv att klarade jag av att inte äta igår på kvällen så skulle jag äta något i kväll. Även om jag riskerar att få det lika jobbigt i morgon kväll. Jag älskar chips, jätte knasigt, men det är något av det godaste jag vet. Jag vill inte gå och bygga upp ett enormt sug efter chips för då är jag rädd att jag sitter där med tre 400 grams påsar och skyfflar in. Som jag skrivit tidigare fungerar inte totalförbud för mig, för jag vet att jag bryter det förr eller senare. Men jag har bestämt mig för att inte äta mer än 100 gram när jag väl äter och att det inte får bli för ofta. Tänk om chips var hälsokost, då skulle jag verkligen trivas, men friterade kolhydrater kommer nog aldrig bli nyckelhålsmärkta. Chips är ju riktigt onyttigt; Tyvärr… Jag har letat alternativ och funderar på att prova quinoa chips.

Jag och stora killen tog bussen in till stan och handlade mat för helgen. Bra för både sammanhållning (egen tid med största sonen utan att lillen stjäl uppmärksamhet), hälsan (man rör på sig mer än om man tar bilen) och miljön (åker kollektiv). Vilka hjältar vi är! När vi kom hem väntade flera timmars ute jobb för hela familjen. Jag grävde och krattade och skottade. Känns i hela kroppen och i händerna; Jag har fått valkar, blåsor och sår.

Frukost: Hembakat grövre bröd med skinka, ost, leverpastej och gurka. Kaffe och vatten.
Lunch; Grillade hamburgare ute, grovt bröd, sallad, lök mm till. Ingen dressing. Vatten. Kaffe.
Mellanmål; Tunnbrödsmörgås med leverpastej, vatten.
Middag; Ugnsstekt lax, ris, dill och citronsås, räk röra (Räkor, lätt creme fraiche, dill, kryddor, citron) och tunnbröd. Rårivna morötter. Vatten.

Dagens kaloribrännare: Handling, promenad och 4 timmars ute jobb.
Dagens slarv: Chips 100 gram+ popcorn ca 30 gram
Dagens må bra: En egen stund med bara stora sonen och jag, det behövs ibland.
Dagens steg:10 445
Steg totalt:252 355/1 141 429

Inga kommentarer: