söndag 25 maj 2008

MORSDAG OCH 15 KILO MINDRE!!

Jag blev uppvaktad på morgonen av pojkarna och efter den uppvaktningen fick jag ännu en morsdagspresent. Men den har jag gett till mig själv; Glöm allt jag skrev om viktplatåer för imorse stod det 91,5 kg på vågen och jag har gått ner 15 kg!! Det går inte ens beskriva hur otroligt glad och stolt jag är! Maken tog ett foto och när jag ser bilderna bredvid varandra (en bild då jag väger 15 kg mer och en 15 kg mindre) då ser jag skillnaden. Det är inte lika lätt för mig att se skillnaden när jag ser mig i spegeln.

Konfirmation idag av ett av makens syskonbarn och efteråt bjöds vi på lunch och underbart god tårta som jag verkligen njöt av. Den hamnar ändå under slarv, det gör allt som är “extra” så jag har koll på det. Rask promenad varvat med jogging på kvällen. Känner av halsen och risken är stor att jag kommer åka på samma förkylning som sönerna dras med. Men jag hoppas förstås att jag slipper.

Det här har varit en riktigt bra dag!!


15 KILO LÄTTARE OCH….

…inga mera kvällsmackor.
…aktivare i vardagen.
…sitter ytterst sällan framför TV:n.
…får på mig kläder som jag trivs i.
…känner mig så mycket piggare!
…får positiva kommentarer om min viktminskning.
…fått riktigt bra fason på mat och motionsvanor.
…motiverad att gå ner 15 kilo till!
…väldigt stolt över att jag kommit så här långt!


Startvikt 106,5 kg
Dagsvikt 91,5Kg. 15 kg lättare!
Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5. Vikt 31/5
Delmål 3, 86kg 4/8. Vikt 4/8


Dagens kaloribrännare: Rask promenad varvat med jogging 30 min.
Dagens slarv: Tårta, underbart god!
Dagens må bra: Hela denna underbara sommardag med konfirmation, god mat, träffa familj och se barnen leka och ha roligt.
Dagens steg:10 890
Steg totalt:570 843 /1 141 429 . Härnösand passerat och nästa stad är Kramfors.

Inga kommentarer: