onsdag 28 maj 2008

UT I SOLEN

Känner mig inte bättre idag, men inte sämre heller så jag får vara nöjd med det. Nöjd är jag också efter att ha vägt mig. All oro i onödan inser jag när vågen visade 91,3 i morse. Jag ligger på rätt kurs! Idag ska jag hämta stora killen på dagis så då får jag illa fall komma ut på en liten promenad. Får se hur orken räcker till då. Det känns inte som om det finns så mycket av den varan. Lite fler steg får jag i alla fall tag på idag, det blir inte många när man bara går omkring här hemma.

Nästa vecka och flera veckor framåt är det sommarlov som gäller. Jag hoppas att vi får vara friska i sommar så att vi kan hitta på en massa skoj. Utflykter, promenader, cykelturer, leka ute och hålla igång. Jag tänker inte stanna av bara för att det är sommar. Jag tänker aldrig stanna av så länge jag lever och har hälsan. Mitt nya liv är rörligare och mer aktivt och ska så förbli!

Hämtningen gick ganska bra och jag gick en liten extra promenad i lugn takt. Skönt att komma ut och röra lite på sig. Sent på kvällen gick jag ut och skolade om lite plantor och pysslade på lite. Känner mig inte frisk men hoppas att det ska börja vända snart.

Dagens kaloribrännare: Dagishämtning med promenader.
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: Hanns inte med idag eftersom jag varit själv med barnen även på kvällen.
Dagens steg:11 704
Steg totalt:588 808 /1 141 429 . Mot Örnsköldsvik!

Inga kommentarer: