fredag 16 maj 2008

MAGGEN

Nu har det varit för många dagar som jag vaknat med rejäl huvudvärk. Känner mig trött och inte riktigt i form. Det är konstigt för jag trodde jag skulle börja må bättre när jag lade om kost och motion. Senaste tiden har jag känt mig väldigt låg. Kanske behöver kroppen tid att ställa om sig. Motivationen håller i sig i alla fall och jag får en del gjort om dagarna. I helgen hoppas jag att maken tar barnen och åker iväg ett tag så jag får vila upp mig. Det skulle vara underbart med lite egen tid. Jag måste se till att hålla igång det här nu och inte tappa fart. I dag ska jag se till att äta ritigt bra mat och inte slarva något. Sonen är ledig från dagis idag och regn ute men jag hoppas på promenad ikväll.

Nu är det konstaterat att jag har en magkatarr. Jag skriver inte allt som händer i mitt liv här eftersom det här främst är en blogg om min hälsa och viktnedgång. Men så mycket kan jag skriva att det har varit väldigt mycket ett tag nu. På många olika plan/sätt. All bra mat och motion har inte kunnat överväga detta. Så nu ska jag försöka styra upp lite annat också förutom kost och motion så får jag se om det hjälper. Jag ska äta skonkost ett tag framöver också. Kokt mat, lättkryddad och sådant som är “lugnt” för magen.

Åkte in till stan på eftermiddagen/kvällen och gick en rask långpromenad. Skönt!

Dagens kaloribrännare: Vardagsmotion. (Barn, städning, disk, tvätt, bakning m.m.) Rask promenad 50 minuter på kvällen.
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: Bara vara en stund.
Dagens steg:13 897
Steg totalt:451 513/1 141 429 . Jag har passerat Hudiksvall och siktar nu på Sundsvall.

Inga kommentarer: