torsdag 29 maj 2008

SOMMARLOV

Förkylningen har hamnat i en komma och gå läge. Ibland känner jag mig ganska pigg och ibland riktigt risig. Jag har varit ute och lekt med barnen på morgonen och då kände jag mig helt okej. Men nu efter lunch känns det sämre. Så jag försöker fortsätta att ta det lugnt.

Tyvärr har ett irriterande och väldigt påträngande söt sug infunnit sig. Jag kan komma på mig själv med att tänka tanken att efter lunch äter jag chips till kaffet. Eller godis, eller både och.. Än så länge står jag emot men dom här ilen är jobbiga och jag tycker inte om dom. Försöker ge hjärnan lite avledande manövrar. Tar av mig tröjan, ställer mig framför en spegel och klämmer mig i bilringen tex. Väldigt effektivt. Jag måste vänja mig vid att dessa il kommer och går och jag måste lära mig hantera dom. Jag får absolut inte ge efter för då är jag rädd att det bara säger hej och hå och pang så sitter jag där och äter allt löst här hemma. Fortsätter jag känna mig så här sugen ska jag se över mina måltider och se om jag kanske äter lite för lite. Det här är en kamp, men jag ska vinna den!

Igår rensade jag ur min garderob och ut åkte en stor hög med kläder i storlek 48/50 och uppåt. Känns så skönt att få göra sig av med dom. Nu är det neråt i klädstorlekarna som gäller. Största jeansen jag hittade i garderoben kunde jag utan problem dra på mig fastän jag redan hade på mig jogging byxor!?

Ut igen efter lunch och där stannade vi fram till middagen. Shorts, kortärmat, sol från klarblå himmel, kladd med solkräm, glada och lekande barn, komma ihåg att dricka… Det är sommar!

Dagens kaloribrännare: Lugn dag på grund av förkylningen som inte riktigt släppt. Men jag har pysslat på hemma och varit ute med barnen.
Dagens slarv: Inget slarv idag.
Dagens må bra: Blev inget av det idag.
Dagens steg:7 586
Steg totalt:596 394 / 1 141 429 . Mot Örnsköldsvik!

Inga kommentarer: