söndag 11 maj 2008

HÅLLA IGÅNG

Jag vaknade vid 7 när lillkillen vaknade och åt frukost med honom. Efter frukost bakade jag massor med kanelbullar. (Och åt ingen själv). Grannen fick några och en hel del hamnade i frysen. Resten ska jag ge till mina arbetskamrater imorgon som en liten sommarhälsning.
När kanelbullarna var färdiga dammade jag upp mattorna och tog en sväng med dammsugaren. Lunchdags och efter lunch gick jag en promenad ca 45 minuter med barnvagn och grannfru. Härligt väder ute! Jag har vattnat ute (fyller stora kannan inne, ner och uppför yttertrappen, till blommorna och så in igen. Ca 10 kannor) och plockat maskrosor. En riktig hålla igång dag. Mensen är så gott som över och då kommer orken som ett brev på posten.

Funderingar finns på att ordna något form av träningsschema för att få lite struktur på träningen. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp det så det passar familjens tider och barnen. Jag får fundera vidare. Jag vill få tag i fler bra tränings DVD också så jag har lite att variera med.


Jag och grannfrun gick ytterligare en promenad senare på kvällen. Skönt att sträcka ut, röra på sig och få frisk luft.

Dagens kaloribrännare: Vardagsmotion; Bakat, städat, vattnat blommor m.m. Promenad 45 minuter. Ytterligare en rask promenad på 45 minuter senare på kvällen.
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: En lång dusch med ansiktsmask, hår inpackning m.m. Sova tidigt.
Dagens steg:18 853
Steg totalt:354 066/1 141 429 . Jag har passerat Hudiksvall och siktar nu på Sundsvall.

Inga kommentarer: