tisdag 6 maj 2008

TISDAGIGT

Fullt upp från att jag vaknade precis som det brukar med frukost fix, plock och tvätt. Stora killen tar väldigt mycket energi nu då han går igenom en tuff period med mycket känslor och trots. Det blir jobbigt för hela familjen och påverkar hur vi mår. Men jag försöker ta en stund i taget och så arbetar vi oss igenom dagarna. I dag tänkte jag nästan ställa in dagis men har ändrat mig. Det är inte helt lätt att få med honom, men väl där trivs han och han behöver den stimulans han får där. Lilla killen ska vaccineras idag så vi behöver verkligen komma iväg. Ett djupt andetag och så iväg.
Vi kom oss iväg och det gick ganska bra ändå. Jag gick flera kortare promenader och en längre och raskare på 45 minuter. Migrän hela dagen så det har varit lite tufft att vara ute i solen. Jag har försökt promenera där det fanns skugga.

Dagens kaloribrännare: Familjeliv och vardagsmotion. Flera korta promenader och en rask på 45 minuter.
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: Fick höjd lön i dag, alltid trevligt! En meditativ stund i trädgården, kikade på blommorna som kommit upp, planterade en planta och njöt av en underbar kväll.
Dagens steg: 16,718
Steg totalt:290 889 /1 141 429 .

Inga kommentarer: