fredag 30 maj 2008

DAGS FÖR HELG IGEN

Dagarna går fort och nu är det helg igen. Känner mig piggare idag även om förkylningen inte släppt riktigt än. Nu ska vi ut i sommaren.

Pojkarna har lekt och jag har klippt gräs. Orken känns helt okej, men nu en stund efteråt känns det ganska ordentligt i halsen. När lillen vaknar efter lunch vilan ska vi ta bussen in till stan och leka i stadsparken. Det är stora killen som önskat det.

Jag hoppas verkligen att vi får krya på oss nu och att vi får vara friska i sommar. Hela hösten, vintern och våren har det varit så mycket sjukdomar som hälsat på. Vi behöver en paus och bygga upp lite försvar. För när det är dags för dagisstart i augusti väntar två avdelningars bakterie cocktail på oss.

Härlig utflykt till en lekpark med mycket lek och bus. Nu är det kväll och jag ska klippa det sista gräset. Förkylningen kommer och går men jag känner mig piggare.

Dagens kaloribrännare: Gräsklippning a `la manuellt. Massor med utelek.
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: Känslan av ledig tid, massor med ledig tid, endast mat och sov tider att passa annars är det fritt fram att göra vad vi vill. I ca 66 dagar! Sommarlov!
Dagens steg:18 877
Steg totalt:615 271/ 1 141 429 . Mot Örnsköldsvik!

Inga kommentarer: