torsdag 8 maj 2008

HEMMA DAGAR

Vaknade med huvudvärk och värk/stel i hela kroppen så det var ingen bra start på dagen. Dessutom mens från och med idag och några dagar framåt.

Efter frukost städade jag lite och sedan körde jag 30 minuter gympa. Skönt att sträcka ut och stretcha. Dom här dagarna kommer jag antagligen vara lite mindre rörlig och betydligt mer sugen på onyttigheter. Så nu gäller det att hålla i och hänga och tänka extra mycket på vad jag äter. Avslappning, vila, frisk luft och hålla mig sysselsatt är sådant jag tänkt mota bort tankar på att äta en massa onödigt med. Och dricka mycket vatten. Inget dagis förrän på Måndag (om barnen är friska till dess) så det blir inte lika mycket promenader. Fram till lunch tänkte jag leka med barnen, städa och tvätta. Sedan hoppas jag att vi kommer oss ut en stund.

Vi blev kvar inne hela dagen på grund av min mens, men efter middagen gick vi ut en liten stund och fick frisk luft i alla fall.

Jag har fått sluta äta fil på morgonen eftersom jag fick ont i magen av det. Ska prova en annan fil och se om det hjälper.

På kvällen kände jag mig rastlös och ganska inaktiv så jag gick ut en stund. Vattnade blommorna ute och gick några raska kliv runt huset. Underbart väder! Känns bra att gå ut och röra på sig lite istället för att sitta och se TV. Jag är sundare!

Frukost; Två smörgåsar (rågbröd, leverpastej, finsk korv, ost, gurka), vatten, kaffe.
Mellanmål; Äpple, vatten.
Lunch; 1 ugnsstekt grillkorv (lite tjockare korv) med grillad paprika, lök och morot. Isbergssallad, gurka, rå hyvlad morot. Vatten. Kaffe och 8 pistagenötter.
Mellanmål; En och en halv grov smörgås med leverpastej och paprika. Vatten. Äpple.
Middag; Ugnsstekt lax, lite ris och samma grönt som till middag. Vatten.
Kväll; Honungsvatten. 10 pistage nötter.

Dagens kaloribrännare: Vardagsmotion, hålla igång med barnen.
Dagens slarv: Inget slarv idag, om man bortser från 18 pistagenötter, jag vet inte om dom hamnar under slarv.
Dagens må bra: Lugn stund på kvällen när ett barn sover och det är andra är ute med sin pappa.
Dagens steg: 6 570
Steg totalt:318 446/1 141 429 . Bara en bit kvar till Hudiksvall nu!

Inga kommentarer: