måndag 5 maj 2008

VIDARE

Tidig morgon och snart dags för frukost. Vägde mig på morgonen, 94,3 kg och det är en bra vikt och helt enligt planerna. Jag känner i kroppen att jag är lättare och märker det framför allt på kläderna. Men, det skulle förstås vara skönt att gå ner lite till. Jag verkar ha gott om så kallade vikt platåer, och det känns som att dom är långa. Jag ska öka på lite med motionerandet och tänka ännu mer på vad jag äter. Jag vill att vikten börjar röra sig neråt. Rent mentalt känns 89 som en magisk gräns, precis som 99 kändes. Samtidigt får det inte gå för fort eftersom jag vill hinna vänja mig och förankra nya vanor. Det ska bli hållbart och långvarigt.

Efter frukost ville lilla killen sova igen, stora sonen såg morgon TV och jag passade på att gympa i 30 minuter. Skönt att få gympa ostört även om det fungerar när barnen är med också. Tvätta, städa (plocka och dammsuga/damma mattor) blev det också, i vanlig ordning.

Dagislämning med promenad från bussen och en lång och lugn promenad med vagnen och sovande lilla killen. Det har varit mycket ett tag så det var skönt att gå i lite lugnare takt och bara vara ett par timmar. Underbart soligt väder med lagom svalkande vindar.
Promenad från dagis efter hämtning och buss hem. Sedan middag och ut i eftermiddagssolen en stund.

En lång, aktiv, solig och bra dag idag. Bra mat hela dagen och bra med motion. Däremot måste jag lära mig hantera stress/stressa mindre. Det får bli något att jobba på.

Dagens kaloribrännare: Gympa 30 minuter. Vardagsmotion. Promenad ett par timmar. Vara ute med barnen.
Dagens slarv: Inget slarv idag.
Dagens må bra: Meditation 20 minuter.
Dagens steg:17 821
Steg totalt:274 171/1 141 429 . Jag har passerat Söderhamn nu

Inga kommentarer: