lördag 10 maj 2008

KLIPPT

Dom senaste åren har jag inte kört så mycket bil på grund av olika omständigheter. Men idag på morgonen var det i alla fall jag som körde när vi åkte och handlade. Förutom mat så köpte vi en gräsklippare a la`handjagare. Det var min ide eftersom jag kommit på ytterligare möjligheter till kaloriförbränning; Gräsklippning! Gräset var långt, solen gassade och jag kämpade på i timmar. Men nu är det klart och jag har klippt allt gräs.

Lördag idag och det är ingen anledning att äta en massa gott. Inte heller min migrän, mens eller något annat heller. Det finns ju inga ursäkter… men det blev ändå en del gott på kvällen. Jättemysigt att slappa i soffan och se på TV en stund. Jag åt och njöt utan dåligt samvete för någon renlevnads människa är jag ju inte ute efter att bli. Ibland vill även jag äta något som jag tycker är riktigt gott. Men under slarv hamnar det ändå för det är inte nyttigt och det bidrar inte till min viktminskning.

Till middag åt vi gratinerade burritos/tortillas. Tortilla bröden var fullkornsvariant och nyckelhålsmärkta, crème fraichen var mager, feta ost, paprika, köttfärs och kryddor. Lite, lite ost på till gratineringen. Isbergsallad och gurka till. Bara man tänker om lite så kan man äta gott och festligt utan att det blir jätte fett och onyttigt. Skön känsla när jag blir mätt och nöjd med en. För ett halv år sedan hade jag ätit minst tre. Cider och vatten till. Det var en helt OK cider med ganska lite kalorier och socker fast det inte var en light variant.

(Light produkter, dom undviker vi helt och tar istället lite mindre av det vanliga. )

Dagens kaloribrännare: Flera timmar gräsklippning med handjagar gräsklippare.
Dagens slarv: 2 glas cider, med lite socker i. 100 gram chips (16,5 gram fett/100 gram istället för vanliga chips som har strax över 30 gram fett/100 gram). 20 gram popcorn. 50 gram små godis.
Dagens må bra: Maken har huvudansvaret för barnen idag och jag kan slappna av och vara lite ledig.
Dagens steg: 13 567
Steg totalt:335 213/1 141 429 . Bara en bit kvar till Hudiksvall nu!

Inga kommentarer: