lördag 24 maj 2008

STILL

Jag har hamnat på en viktplatå tycker mitt otåliga jag. Har legat på samma vikt i ett par veckor efter att ha “vant” mig att det tickade neråt på vågen. Jag har läst lite om viktplatåer och att dom allra flesta hamnar där förr eller senare. Rådet brukar vara att öka på eller variera motionen och att hålla kolla på vad man äter. Ligger jag kvar på samma vikt i slutet av veckan får jag ta en funderare på åtgärder. Men jag ger det en vecka till och ser vad som händer. Det tog flera år att komma upp i vikt och att det måste få ta sin tid att gå ner. Mitt delmål för slutet av maj är max 94 kg och det kommer jag klara eftersom jag idag ligger på 92,4. En del av min otålighet ligger i att jag vill komma under 90 kg. Rent mentalt skulle det kännas väldigt bra. Påminner mig själv om dom 14 kilo som jag tappat och att jag inte ska stressa fram en viktminskning. Dom nya vanorna ska jag leva med så dom måste få tid att sätta sig. Tar ett djupt andetag och ger mig i kast med lördagen; Nu ska jag njuta av att det är helg!

Vi kom upp och igång tidigt med frukost race och så ut med hela familjen. Jag gick en liten promenad med barnen och så åkte vi och handlade. Kånka med jord säckar och matkassar. Sedan nästa race med lunchen och nu råder efter lunch lugn. Maken ska iväg så jag är själv med barnen. Eventuellt blir det en promenad ikväll beroende på hur sent maken kommer hem.
Ordentligt regn plus förkylda barn gjorde att vi var inne efter lunch. Ganska lugn dag men jag har hållit igång; Lekt med barnen, bakat bröd m.m. På kvällen kom jag mig ut på en efterlängtad promenad. Raskt takt i ca 50 minuter, fick sällskap av grannfrun.

Startvikt 106,5 kg
Dagsvikt 92,4 Kg. 14,1 kg lättare!

Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5. Vikt 31/5
Delmål 3, 86kg 4/8. Vikt 4/8


Dagens kaloribrännare: Vardagsmotion. Rask promenad på kvällen.
Dagens slarv: Inget slarv i dag!
Dagens må bra: Lite hemma spa med ansiktsmask m.m.
Dagens steg:13 124
Steg totalt:559 953 /1 141 429 . Härnösand passerat och nästa stad är Kramfors.

Inga kommentarer: