måndag 5 januari 2009

SNART 1 ÅR!

Den 17/2 2008 började jag blogga så snart firar min blogg ett år! Jag har lyckats hålla förändringarna och vikten har rasat. Många fler förändringar har det blivit längs vägen också. Mitt första delmål för i år blir att väga max 78 kilo den 17/2.

Här kommer en repris på mitt första blogginlägg:

PÅ VÄG
Nu har jag börjat att sluta, med en massa. Mitt mål är att hitta fram till en hälsosam livsstil. Jag vill må bra. Idag väger jag 103,3 Kg och det är för mycket till mina 170 cm.Två graviditeter och dålig karaktär där emellan har satt sina spår. Jag har gjort flera försök att gå ner i vikt, men nu börjar jag om. Jag ska klara av det här nu!Jag fyller 32 senare i år, är gift och har 2 små barn. Är mammaledig just nu.


Dessa förändringar har jag gjort;

*Börjat promenera så mycket och ofta jag kan.
*Slutat äta på kvällarna. Svårt! Jag brukade frossa i chips, godis, kakor och allt annat löst i kyl, frys och skafferi.
*Köpt en tränings dvd med ett lätt program på 30 min som jag kör två gånger i veckan.
*Äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Inget mer.
*Försöker äta mer frukt, grönt och fibrer. Mindre fett och socker.

4 kommentarer:

Nettan sa...

hej, hej...
Börjar med att säga grattis till lyckad viktminskning:-). Funderar bara på om hur du gått till väga. Är det på dom grunderna som du skrivit du lyckats eller du har haft någon metod också? Är lite nyfiken eftersom jag själv börjat och plockar upp ideér som skulle passa mig. Grattis än en gång:-)

Mazarin sa...

Hejsan!

Tackar för det! :-). Jag följer inte någon metod strikt utan plockar lite här och där. GI tänket har jag alltid lite i bakhuvudet. men mest sunt förnuft och att inte äta mer än vad jag gör av med. Längre bak i bloggen finns massor med tips :-).

Nettan sa...

Då ska jag försöka hinna läsa tillbaka för tips vill jag ha:-).

Madde sa...

Bra jobbat!!