fredag 2 januari 2009

NYÅRIG VIKT CHOCK

Gott nytt år 2009! Ett helt nytt år känns alltid lika fräscht. Vi har firat jul och nyår i frisk norrlandsluft. Underbara dagar där allting har varit bra. Alla har varit friska, vi har varit ute massor och verkligen laddat alla våra batterier. Långa promenader, dragit bob och pulka, åkt i pulka backen med barnen… Vi har varit ute från soluppgång till solnedgång. Det har gått bra med kosten och jag har nog aldrig ätit så här nyttigt en jul. Därför var det en chock i morse när vågen visade 82,2. Lite svårt att smälta eftersom jag lovat mig själv att aldrig mer väga över 80 kilo. Men jag tänker inte börja det nya året med att gräma mig över det. Jag har bestämt mig att nå min målvikt den 1:a maj i år. Så det är bara att ge järnet!

Idag blev det vardagsmotion i form av uppackning av allt vi hade med oss till norrland. Sedan “riktig” motion i form av ett gympa pass. Allting skulle vara betydligt lättare om jag kunde få slippa huvudvärken. Men jag har en inbokad läkartid och hoppas att få hjälp.

Inga kommentarer: