lördag 17 januari 2009

VÄGNING

Vågen visade att jag fortsätter att gå ner sakta men (förhoppningsvis) säkert. Det är inte så att kilona rinner av mig men jag försöker ha lite tålamod. Eftersom viktminskningen ska vara bestående så vet jag att det är bra om det inte går för fort. Samtidigt vill man se resultat och jag kan känna mig lite otålig. Nu ger jag mig i kast med nästa vecka och hoppas få in lite mer motion då. Halsen är inte bra än och pojkarna är på gång med varsin rejäl förkylning. Så det är bara hoppas att jag får frisk så att jag kan träna. En promenad på morgonen med stavar blev det i alla fall och lite övningar för magen. Jag har storstädat vårt sovrum också och jag tycker att städning är bra vardagsmotion.

Dagens plus: Promenad med stavar ca 40 minuter. 3 övningar för magen/20 repetitioner per övning. Vardagsmotion; storstädat stora sovrummet.
Dagens minus: Inga minus idag.
Dagens guldkant: Besök av barnens farbror med fru. Alltid roligt när familjen hälsar på eller hör av sig.
Dagens tacksamma: Att vi ändå har det så bra som vi har det. Alltid mat hemma, tak över huvudet, jobb, barnen m.m. m.m. Det är många i världen som har det svårt.
Dagens steg: 8379
Dagens summa: Bra, trevlig dag. Skoj med besök. Mycket som händer nu inom min familj; Mycket att tänka/fundera på.

Godis, snacks m.m. fri månad 11/1-11/2.


Januari:

Startvikt 106,5 i början av 2008
Målvikt 73 kilo 1/5 2009


4/1, 81,3 kilo (8,3 kilo kvar att gå ner)
11/1 80,7 kilo ( 7,7 kilo kvar att gå ner)
18/1 80,1 kilo ( 7,1 kilo kvar att gå ner)
25/1

1 kommentar:

Nettan sa...

Hej, hej..
Grattis till din minskning denna vecka. Skönt när det rör på sig.

Du har fått en award av mig:-). Kika i min blogg.