måndag 26 januari 2009

NERBÄDDAT

Dagislämning på morgonen och trots förkylningen var det skönt med frisk luft och att röra lite på sig. Idag tyckte jag lite synd om mig själv och gick in på affären för att unna mig något. Men vad köper jag när jag inte äter godis och snacks? Jag var sugen på något lite extra. Efter en del funderingar hittade jag fullkorns kex med hyfsat lite kolhydrater och en god färskost med vitlök. Sedan vräkte jag inte i mig utan åt bara några.

Jag åt en underbart god lunch; Stekt fläsk och tzatziki.

Dagens plus: Liten promenad på morgonen.
Dagens minus: Inga minus idag.
Dagens guldkant: Kröp ner i sängen, åt kex, ost och läste skvaller tidningar.
Dagens steg: 8019
Dagens tacksamma: Att barnen än så länge inte blivit sjuka. Jag är tacksam för varje liten minut som dom är friska.
Dagens summa: Lugn dag pga. förkylningen.

Godis, snacks m.m. fri månad 11/1-11/2.

Inga kommentarer: