onsdag 7 januari 2009

FÖRKYLT

Jaha då var det dags igen med en förkylning. Dom verkar komma med jämna mellanrum. Den här gången känns det i alla fall bra att jag har fulladdade batterier att ta ifrån. Jag kommer att ta det lugnt några dagar nu så förkylningen får göra sitt i lugn och ro.

Jag kommer sänka kaloriintaget något eftersom jag kommer vara mindre aktiv. Men det blir en balansgång eftersom jag inte får äta för lite. Kroppen behöver bränsle till att ta hand om bacillerna också. Definitivt blir det inget “tycka synd om sig själv ätande” eller “äh, nu är jag ändå sjuk nu kan jag äta något extra. Jag tar igen det när jag blir frisk”. Nej, en förkylning är ingen ursäkt för att trycka i sig lite extra. Det är däremot ett perfekt tillfälle att ta det lite lugnt, vila och ge kroppen riktigt bra mat med frukt och grönt. Läsa tidningar och böcker med hälsa/tränings tema och peppa sig själv.

Dagens plus: Vardagsmotion. Tar det lugnt på grund av förkylningen. Ute med barnen på förmiddagen.
Dagens minus: Inga minus idag.
Dagens guldkant: Mysa framför TV:n och kurera förkylningen när barnen somnat.
Dagens tacksamma: Att vi är två om barnen. Så skönt att få gå ifrån och vila ett tag när maken kom hem från jobbet.
Dagens steg: 4306
Dagens summa: Lugn dag pga. förkylning. Bra mat och inga onyttigheter.

Inga kommentarer: