måndag 26 januari 2009

MÅ BRA

När sjukorna avlöser varandra, vädret är uselt och solen osynlig behöver man piggas upp. Det behövs inte mycket för att en vanlig vardag ska få sig en liten guldkant. Tidigare var att unna sig något nästan alltid förknippat med att äta något för mig. Nu är unna sig ett minispa, en ny bok, stänga av TV:n och bara njuta av tystnaden eller något annat som jag mår bra av. Jag trivs med mitt nya må braiga liv! Hemma i badrumsskåpet har jag alltid en liten arsenal med ansiktsmasker, hårinpackningar m.m. Så att jag snabbt kan sno ihop ett litet minispa. Jag ser till att ha produkter som ska sitta i lite olika tid. Ibland hinner jag bara med en tre minuters ansiktsmask, ibland en halvtimmes. Jag tycker att man mår så bra efter att ha pysslat om sig själv lite. Sedan får man inte glömma fötterna som uppskattar ett fotbad och annan omvårdnad med jämna mellanrum. Det är ju dom som bär oss!

Inga kommentarer: