tisdag 20 januari 2009

VARDAG HEMMA

Idag är det jag som är hemma med barnen. Förhoppningen var att vi skulle till arbete och dagis idag men så blev det inte. Barnen är förkylda och huvudvärken plågar mig som vanligt.

Efter läkarkontakt (jag har kommit till en punkt där jag bara inte orkar med detta med huvudvärken längre…) ska jag nu få prova betablockerare och så är jag sjukskriven en vecka. Det är för att jag ska få en möjlighet att vila och se om jag kan bryta den här “trenden”. Det blir dagislämning som vanligt om dagarna och promenad efter det. Sjukgymnasten påpekade att det är viktigt med frisk luft och att röra på sig. Allt efter ork förstås. Det ska bli så skönt att få lägga sig när man vill och slippa bullret från maskinerna på jobbet.

Den kommande dagarna ska bli riktiga superdagar. Jag ska lämna barnen, gå en promenad och sedan ska jag bara skämma bort mig själv. Vila, fortsätta äta nyttigt, göra mysiga spa bad, avslappningsövningar, ta riktigt djupa andetag och hinna tänka tankarna klart. Jag hoppas detta ska få huvudvärken att åtminstone lätta.


Dagens plus: Lugn hemma dag med barnen.
Dagens minus: Inga minus idag.
Dagens guldkant: Svårt med det idag…
Dagens steg: 2791
Dagens tacksamma: Martina Haag; Jag är så tacksam att hon skriver sina böcker!
Dagens summa: Lugn dag idag.

Godis, snacks m.m. fri månad 11/1-11/2..

1 kommentar:

Nettan sa...

Låter härligt med allt du ska unna dig:-). Hoppas verkligen betablockarna hjälper så att du kan få lindring med din huvudvärk. Håller tummarna för det:-)