onsdag 21 januari 2009

HEMMA

Jag lämnade barnen på dagis i morse och fick veta att det går magsjuka där. Kändes inte roligt att lämna in barnen. “Ha så kul bland magsjuke bacillerna”. Men vad göra? Att ha barnen hemma varje gång det härjar någon sjuka går ju inte. Så nu är dom där och jag har bäddat sängarna med frotté, ställt fram hinkar, gömt undan gosedjur och tagit fram alcogelen. Djup suck. Det känns som om vi ständigt är sjuka. Man hinner komma igång med träningen och så är vi sjuka igen. Kryar på sig, kommer igång och så sjuka igen. Jag längtar till våren och sommaren som brukar vara lite friskare tider.

Nåja jag tog några djupa andetag och gick en lång promenad på nästan 2 timmar. Det var så skönt att bara släppa allt och gå. Efter lunch blev det lite vila och sedan ett gympa pass. Det kändes rejält i huvudet men efteråt kändes det inte värre än innan. Litet mini spa och en stunds meditation blev det också. En härlig dag! Motivationen har inte sjukorna tagit kål på i alla fall. Jag är jättepeppad!

Godis sug, sug efter godis eller annat gott. Jag blir alltid mer sugen på att äta mer och onyttigare strax före mens och under mens. Dom dagarna äter jag lite fetare mat och då brukar jag klara mig. Godissuget kommer inte bara dom dagarna utan kan dyka upp lite när som. En kopp hett honungsvatten brukar hjälpa mig också. Är det riktigt illa brukar jag skölja munnen med stark flour skölj. Då är det inte gott med godis sen. Blir det riktigt, riktigt illa då bestämmer jag en dag, några dagar längre fram, då jag ska äta en bestämd mängd godis. Klarar jag mig till den dagen då är godiset mitt. Då får karaktären sig lite träning också. Men just nu är det inget godis alls och det går riktigt bra just nu. Det är lättare nu när jag inte äter alls jämfört då jag åt tex. en gång i veckan.

Till middag stekte jag marinerad (lite olja, tomatpuré, paprikakrydda, vitlök, salt, peppar) karré, sedan lade jag det i ugnsform där det fick eftersteka med lite smör och grädde. Grönsallad med morot. Hemmagjord tzatziki och fetost till. Mums!

Dagens plus: Promenad, ca. 1 timme och 50 minuter. Gympapass hemma.
Dagens minus: Inga minus idag.
Dagens guldkant: Få vara hemma själv i tystnaden. Mini spa och en stunds meditation.
Dagens steg: 17265
Dagens tacksamma: Att jag får chansen att hämta igen mig lite.
Dagens summa: En härlig dag, trots huvudvärk och magsjuke larm.

Godis, snacks m.m. fri månad 11/1-11/2.

Inga kommentarer: