söndag 11 januari 2009

SÖNDAGSVÄGNING

Det rör sig neråt på vågen och det känns förstås jättebra! Nu hoppas jag bara att förkylningen ger sig av så att jag kan komma igång med gympa. Vare sig jag är frisk eller ej så blir det promenad imorgon. Jag måste ta mig till jobbet och då är det fötterna som gäller. Jag ska ladda mentalt idag inför morgondagens första dagislämningen på länge. Bara det att jag ska få upp barnen klockan 6, och mig själv. Misstänker att jag kommer förbruka lika mycket kalorier som under ett maratonlopp imorgon bitti. Vårt morgonrace är att gå till bussen, hoppas få plats där, åka in till stan, sedan gå ca 20 minuter till dagis (beroende på stora sonens humör och fart, lilla killen är i vagnen än så länge), lämna 2 barn (mer eller mindre motvilliga beroende på dagsform), och så gå till jobbet ca 40 minuter. Det är det som jag förkortar som vanliga morgonracet.

Handlingen idag var riktigt rolig och motiverande! Vi handlar nyttigare och nyttigare för varje gång vi handlar. Vi har ätit bra och nyttig mat länge men det finns alltid förändringar att göra. Mera frukt och grönt, mer fibrer och så plocka bort ännu mer socker m.m.

Förutom mat handlade jag flera tröjor på rean. Vilken skillnad när man handlar storlek 40/42 istället för 56. Det finns massor att välja mellan. Handla kläder har alltid varit ångestladdat men nu är det bara roligt!

Dagens plus: Vardagsmotion; Städa, laga mat, handla m.m.
Dagens minus: Inga minus här inte!
Dagens guldkant: Mysa i soffan och njuta av sista lediga dagen.
Dagens tacksamma: Att vi har möjlighet att handla hälsosam mat.
Dagens steg: 8298
Dagens summa: Bra och nyttig dag! Nu är jag riktigt motiverad att leva sunt!

Godis, snacks m.m. fri månad 11/1-11/2

VÄGNING:

Januari

4/1, 81,3 kilo (8,3 kilo kvar att gå ner)
11/1 80,7 kilo ( 7,7 kilo kvar att gå ner)

18/1
25/1

Inga kommentarer: