onsdag 7 januari 2009

LYXIGA DAGAR

Det är verkligen lyx dagar det här när jag får vara ledig med barnen lite extra dagar. Jag har tagit ut totalt 3 veckors föräldraledigt. Jag bara njuter av att få vara med barnen och hitta på en massa skoj med dom. Bara det att vi slipper passa busstider och andra måsten är så skönt. Vi börjar om med vanliga vardagen först på måndag så det är många lediga dagar kvar. Ladda batteriet dagar. Maken jobbar dock, någon måste ju försörja familjen. När minsta killen sov lunch och stora killen såg film passade jag på att gympa. Jag tycker om att gympa hemma för då blir det av. Lätt att hitta tid och på den dvd jag har kan man välja långa eller korta pass beroende på tid och ork.

Dagens plus: Utelek med barnen i underbart vinterväder med sol och klar, härlig luft. Vardagsmotion blir det varje dag i form av städning, tvätt, matlagning, lek med barnen m.m. Gympapass- nu har jag bytt till lite tuffare tempo. Jag älskar Blossom Tauntons “Back to basic”- en suverän tränings dvd. Ut efter lunch och leka med barnen.
Dagens minus: Inga minus idag.
Dagens guldkant: Jag njuter så av vädret, leka med barnen och vara ledig!
Dagens tacksamma: Vi är någorlunda friska.
Dagens steg: 8009
Dagens summa: Det går bra med maten och motionen. Känner mig nöjd över att dom nya vanorna sitter bra nu.

Inga kommentarer: