söndag 4 januari 2009

SÖNDAGS VÄGNING

Jag fortsätter att väga mig på söndagar. Ska nog inte stirra mig blind på vågen men jag behöver något att gå efter. Man kan lika gärna mäta sig eller så märker man det när kläderna blir för stora. Min stora vinst med den här resan är att jag mår bra när jag tar hand om mig själv genom att äta rätt och röra på mig. Det är min hälsa som jag vill fortsätta att förbättra. Jag kämpar på bättre när jag har ett mål i sikte så jag fortsätter väga mig och jag ser fram emot att “landa” på min målvikt i maj. Vägningen idag var en glad överraskning. Jag måste ha samlat på mig lite vätska under julen. Nu gäller det bara att komma ner under 80 igen. Jag har köpt 2 par jeans som inte riktigt passar. Dom ska få fungera som motivator!

Januari:

4/1, 81,3 kilo (8,3 kilo kvar att gå ner)
11/1
18/1
25/1


Dagens plus: 3 övningar för magen, 2 övningar för rumpa/lår. 16 repetitioner/ övning.
Dagens minus: Kaka, bulle och 2 tårtbitar.
Dagens guldkant: Kalas dag hos goda vänner.
Dagens tacksamma: Vänner, vad vore livet utan dem!
Dagens steg: 3206
Dagens summa: Bra mat hela dagen. Fika på kalaset var helt okej att äta. Även om jag skulle ha nöjt mig med en tårtbit. Jag tänker inte sitta på varje kalas och se på när andra fikar. Men ibland kommer jag tacka nej.

Inga kommentarer: