tisdag 22 april 2008

VÅRSOL

Härligt att vakna på morgonen nu när solen skiner från nästan klarblå himmel. Man känner att det är vår. Jag vakande tidigt och fixade undan lite tvätt och disk innan barnen vaknade. Vägde mig på morgonen och jag väger 96,5 det känns jättebra! Idag blir det samma “program” som igår med lämning och hämtning på dagis.

Barnen håller verkligen igång sin mamma och det är bra även om det kan bli lite väl mycket ibland. En 4,5 åring och en 1,5 åring tar på krafterna. Men dom är mina hjältar.

Provade ett par jeans storlek 46 och dom satt lite löst. Storlek 44 fick jag nästan igen. Så om jag bara kämpar på nu så kan jag köpa mig ett par jeans i sommar. Ett par 44:or istället för ett par i storlek 50!

Promenad idag på dan och krattning på kvällen. Känns jättebra att röra på sig och jobba på så man känner det i kroppen. Jag är väldigt motiverad just nu!

Dagens kaloribrännare: Promenad på dagen och en dryg timmes krattning på kvällen.
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: Vara ute i solen, idag med! Det är vår! Mini spa hemma!
Dagens steg: 16,209
Steg totalt:129,376/1141429

Inga kommentarer: