måndag 14 april 2008

LIVET

Jaha, då vaknar man och inser att det är Måndag igen och man gör en skadekontroll efter helgen. En lunch med skräpmat, en fika, lite salta pinnar, nötter och några smågodis. Övriga måltider har varit bra och nyttiga. Jag har fått i mig bra med grönt och jag har rört lite på mig. Ingen katastrofhelg med andra ord. Även om jag lika gärna kunnat låta bli att äta något onyttigt överhuvudtaget. Nu är det dock ny vecka och nya friska tag. Hoppas att det blir friska tag i alla fall eftersom jag känner av halsen. Får hoppas att det inte blir mer av det.

Känner mig aningen mör efter natten och avsaknaden av sömn. Båda små killarna var oroliga i natt så jag har mest sprungit fram och tillbaka mellan dom. Hmm….kanske läge att ha på sig stegräknaren på natten också.

I veckan måste jag faktiskt försöka få upp steg antalet väsentligt. Sedan måste jag se till att gympa lite också och ta mig ut på några promenader. Idag är vi hemma med stora killens förkylning och maken kommer hem sent på grund av möte på förskolan. Så jag kommer inte att hinna med någon promenad idag. Jag ska försöka klämma in gympan i alla fall och så blir det plock med tvätt, städning och matlagning i vanlig ordning också. Lilla killen verkar pigg så det blir säkert en del bus med honom också.

Stora killens feber har stuckit iväg ordentligt och det innebär att han kräks och det innebar att jag fått skura upp soffan två gånger. En hel del tvätt blev det också som jag ska försöka hinna med att tvätta och ta hand om. Jag har plockat ihop lite och roat lilla killen och passat på stora.

Lyckades klämma in 30 minuter gympa efter lunch. Lilla killen hängde på direkt och gympade på med mamma. Lite roligt att gympa bland barnen. “Kräks i hinken gubben, i hinken, mamma kommer och torkar efter armhävningarna” , “Nej, jag kan inte byta kanal nu, 7 situps kvar, titta på den skojiga reklamen”. Samtidigt försöker den lilla killen att klättra upp på mammas rygg och sen så försöker han peta in pusselbitar i öronen på mig. Men jag lyckades fokusera på DVD:n och komma igenom ett 30 minuters pass. Härligt!

Dagens kaloribrännare: Gympa 30 minuter. Tvättat, skurat mm
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: Hanns inte med idag pga sjuka barn
Dagens steg: 6,200

Steg totalt:68,407

Startvikt 106,5 Kg
Dagsvikt 97,8 Kg
Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5.

Målvikt: 75 Kg

Inga kommentarer: