torsdag 10 april 2008

TORSDAG

Upp tidigt i dag eftersom jag lämnar på dagis på morgonen en del dagar. Lämnade stora killen och gick sedan en lång promenad med lilla killen. Promenerade ca 1,5 timme. Lunch på stan, men jag valde “vanlig” mat och tror att jag kom ganska bra undan. När jag stod och väntade på kaffe efter maten sneglade jag på alla efterrätter men jag nöjde mig med att bara titta. Liten promenad efter maten också blev det också innan dagishämtningen. Stora killen totalvägrade att röra på sig så jag fick lyfta upp honom på stå brädan och knuffa fullastad vagn till bussen. Genomblöt i svett, högröd i ansiktet och med stressad blick ska man sedan stå och kallprata med andra mammor på väg hem. Bara klistra på leendet, torka bort värsta svetten och tänka lyckliga tankar. (Och hoppas att dom inte tror att jag är någon galen typ…) Inte bra att stressa men trotsiga fyraåringar i kombination med busstider är aningen stress framkallande. Därför känns det bra med en stunds avslappning/meditation på kvällen när dom små änglarna somnat.

Dagens kaloribrännare: Promenader
Dagens slarv: Inget slarv idag
Dagens må bra: Meditation 20 minuter
Dagens steg:17,231

Inga kommentarer: