söndag 27 april 2008

SÖNDAGS DAGS

Vägde mig på morgonen, 96,2 kg, och jag har 2,2 kg att gå ner på ca 5 veckor. Det ska jag klara!
Efter frukosten gick jag en rask promenad på ca 40 minuter med grannfrun. Trevligt med sällskap på promenaderna. Jag går oftast själv så det är trevligt med lite omväxling.
Lite vardagsmotion blir det ju varje dag som idag tex. med matlagning, brödbak och tvättning. Det är inte många minuter man sitter på rumpan. På eftermiddagen gick jag ut och grävde en och en halv timme. Jobbade mig riktigt varm och nu en stund efteråt känns det ordentligt i hela kroppen.

Frukost: Lättfil med nyttiga flingor, grovt bröd med leverpastej, vatten, kaffe.
Lunch: Fullkornspasta, korvbitar och en grönsallad, vatten, kaffe
Mellis; Fullkornsbröd, leverpastej, vatten
Middag;Vitlöks och fetaostgratinerad renskav på en bädd av ris och röd lök, med pepparsås, grönsallad, vatten
Kväll: Grovt bröd, leverpastej, vatten

Startvikt 106,5 Kg
Dagsvikt 96,2
Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5
Målvikt 75 Kg


Dagens kaloribrännare: Promenad ca 40 minter. Vardagsmotion; Tvätta, vika tvätt, baka matbröd, laga mat, plocka ihop, springa efter barnen m.m. . 1,5 timmes grävning.
Dagens slarv: Inget slarv idag
Dagens må bra: Meditation 20 minuter
Dagens steg:9,034
Steg totalt:180,017/1,141429

Inga kommentarer: