tisdag 29 april 2008

RÖRELSE

Känns i kroppen att jag rörde mycket på mig igår men ingen smärta utan bara gammal hederlig träningsvärk. Kunde inte låta bli att väga mig på morgonen och vågen visade 95,1 kg. Sakta men säkert går det neråt. Känns riktigt bra och motivationen håller i sig. Ett drygt kilo till sedan är jag nere på 94 Kg. Även om jag inte ska gå händelserna i förväg så ser jag fram emot att komma ner under 90 kg. Jag har bestämt mig för att ändra mina delmål lite. Jag ändrar delmål 3 till att jag ska väga som mest 89 Kg när jag börjar jobba den 4/8 i år.

Delmål 1 under 100 innan Mars är slut UPPNÅTT
Delmål 2 under 95 Kg innan Maj är slut
Delmål 3 under 90 kg den 4/8

Hemma dag idag och efter lunch gick vi ut en och en halv timme. Jag grävde klart diket och krattade lite medan barnen lekte. Sommarväder ute och nu börjar det bli grönt också. Efter mellanmål körde jag och barnen rörelselek, och det blev intensiva och svettiga 40 minuter med mycket rörelse, bus och skratt. Barnen rör alltid på sig och jag vill uppmuntra just rörelse och lek där man använder hela kroppen. Jag själv försöker lära mig att just röra på mig och undvika stillasittande.

En lugn promenad på kvällen med grannfrun och varsin barnvagn, cirka en timme. Underbart väder ute!

Medvetet slarvande på kvällen med ostbågar och popcorn till en film vi tittade på. Jag slarvar inte ohämmat utan mäter upp den mängd jag ska äta och äter bara det. Jag är imponerad av mig själv att jag klarar av det. Att det finns mer gott hemma som jag kan låta bli att äta upp. Min karaktär har förbättrats avsevärt!



Dagens kaloribrännare: Krattning och grävning ca 1 timme. 40 minuter rörelselek med barnen.
1 timmes promenad. Vanligt håll igång med tvätt, mat och barn.
Dagens slarv:50 gram ostbågar+20 gram popcorn
Dagens må bra: Lugn kväll med en bra film
Dagens steg: 11,987
Steg totalt:212 949 /1 141 429

Inga kommentarer: