torsdag 24 april 2008

FREDAGSDAGS

Motivationen håller i sig och jag är stolt och glad att jag kämpar på och att det går bra för mig. Jag har klarat det här nästan helt på egen hand. Familjens stöd ska inte förringas, dom betyder allt för mig, men det största och mesta jobbet har jag gjort alldeles själv. Det är bara jag själv som kan bestämma mig för att klara av det här och sedan verkligen ro det i land. Jag kan inte hänga upp det på någon annan. Ingen kan göra det åt mig. En del människor behöver kanske stöd från olika håll men jag är så bestämd att klara det här så det går av sig självt. Nästan, det är ju en hel del jobb bakom och mycket jobb återstår. Lite peppning till mig själv! Jag kan och jag vill och jag ska klara det här!

Det finns inga ursäkter det finns bara möjligheter!


Vägde mig på morgonen, 95,8, så nu kanske jag börjat röra mig ner i vikt igen. Mitt delmål var att väga under 95 innan Maj var slut och dit kommer jag att nå. Det är jag säker på!

Började dagen med ett brödbak. Solen skiner ute. Inget dagis idag så vi får se vad vi hittar på.

Jag och barnen gick ut och lekte en stund på dan. Sedan försvann resten av dagen med matlagning, tvätt, handling och annat. Jag hade planerat att gå en promenad på kvällen, men det körde ihop sig här hemma så det får bli i morgon.

Dagens kaloribrännare:Vardagsmotion
Dagens slarv: Ett glas rött vin och 100 gram chips. Gott!!
Dagens må bra: En lugn timme framför mitt favoritprogram.
Dagens steg:6,257
Steg totalt:161,936/1,141429

Inga kommentarer: