fredag 18 april 2008

HELG PÅ GÅNG

Känner mig riktigt peppad och nu börjar jag även känna i kroppen att jag gått ner i vikt. Magen är mindre och jag känner mig lättare. Och idag vid lunchen var jag med om något som inte hänt på väldigt länge. Jag lade upp en normalportion mat och orkade inte äta upp maten. Jag blev mätt och det brukar jag inte bli. Jag har haft en otäck förmåga att kunna äta nästan hur mycket som helst. Det känns sunt att kroppen fungerar igen och säger till att man ätit nog. Jag har minskat ner portionerna allt eftersom och nu känner jag att jag är på en lagom nivå.

Barnen är fortfarande krassliga och vi håller oss inne idag. Förhoppningsvis kan jag gå ut en stund ikväll när maken kommer hem.

Jag har lagat mat så vi ska ha färdigt i helgen och så har jag städat och tvättat. Så jag håller igång! På kvällen gick jag ut och krattade i lite mer än en timme. Det känns riktigt bra att jobba sig riktigt varm samtidigt som det blir fint ute på gården. Känner av halsen så ikväll ska jag se till att komma i säng i tid.

Känner mig riktigt nöjd med dom senaste dagarna! För varje dag som går sitter dom nya vanorna bättre och bättre. Jag ska klara av det här, det ska jag!!

Dagens kaloribrännare: Vardagsmotion; Tvätt, städning och barnen. Ca 1 timmes krattning.
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra:Gå ut och jobba på kvällen, underbart väder, soligt fastän det var kväll.
Dagens steg: 6,420
Steg totalt:99,180/1141429

Inga kommentarer: