torsdag 24 april 2008

SOLDAG

Steg upp före barnen på morgonen och åt frukost. Underbart med en lugn frukost, läsa en tidning och ladda upp inför dagen.

Mycket promenerande idag med. Jag rör på mig en hel del när jag är ute om dagarna. Från buss till dagis (ca 1 km, men är inte säker), från dagis tillbaka till buss, hem och hämta en glömd mobiltelefon, promenad till buss, buss till stan, promenad på stan, promenad till en asiatisk restaurang, lunch, promenad ca 1 timme, dagishämtning, promenad från dagis till stan, promenad från stan till stadsparken, från stadsparken till universitetet, från universitetet till stadsparken, leka och jaga barn i parken ett par timmar, promenad från parken till en parkering, och hämtad med bil. Inget stillasittande där inte. I stadsparken hade vi picknick, det vill säga; Jag åt en banan stående, drack lite vatten och jagade barn som sprang åt olika håll. Samtidigt som jag försökte prata med en väninna som i sin tur jagade sina barn. Men det var underbart väder idag med och härligt med en lång dag ute.

Vi tog hem pizza till middag. Jag åt en liten bit och åt rårivna morötter till och drack vatten. Känns helt okej att i alla fall smaka pizza utan att det drar iväg och blir jätteonyttigt. Äta lite , lite av det jätte onyttiga gör att jag inte bygger upp ett stort begär efter massa “förbjuden” mat. Kände mig “duktig” vid picknicken när jag åt en banan istället för bullar och kakor. Jag är på rätt väg och känner mig betydligt hälsosammare än för några månader sedan.

Dagens kaloribrännare: Promenader
Dagens slarv: Inget slarv idag.
Dagens må bra: Hela dagen, ute, glada barn i vårsolen…
Dagens steg: 13,978
Steg totalt:155,679/1,141429

Inga kommentarer: