onsdag 16 april 2008

ONSDAG

Jag känner mig väldigt nöjd med gårdagen och vaknade i morse full av motivation. Vägde mig och vågens digitalsiffror visade 97,7 vilket innebär att jag är på rätt väg. Det skulle vara jobbigt om jag skulle gå upp i vikt nu. Känns som om jag måste ner en del så man har lite marginal för ev. dåliga dagar. Fortsätter att hoppas att jag ska klara mig undan förkylningen som härjar här hemma. Pojkarna är fortfarande risiga så det blir en inne dag idag med. Det regnar ute så det hade nog varit en inne dag hurusom. Svårt att inte bli smittad när man är inne heldagar med sjuka barn. Men hoppas kan man ju alltid!

Efter frukostkarusellen satte jag igång med ett bullbak som ska passa alla allergiker som vi känner. Skönt att ha frysen laddar när det knackar på dörren. Jag bakade mini kanelbullar också om man bara vill smaka lite eller kanske är liten. Då kan jag ta en med gott samvete för dom är verkligen pyttesmå. Men idag blev det inga bullar, jag klarade av att baka utan att smaka.

Ikväll hoppas jag på bra väder för då ska jag ut och gå och kanske kratta också. Beror på hur lerigt det är där ute. Promenad blir det nog hursom.

Känner mig väldigt inspirerad, motiverad och energisk. Det blev en timmes rask promenad och efter det 30 minuter intensiv power krattning. Härligt att jobba sig riktigt varm. Härligt väder ute, lite kallt, men soligt.


Håller hårt i denna tanke idag med: Det finns inga ursäkter det finns bara möjligheter!


Dagens kaloribrännare:Rask promenad ca 60 minuter och intensiv power krattning 30 min
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: Meditation/avslappning 20 minuter
Dagens steg: 11,601

Inga kommentarer: