tisdag 8 april 2008

VAR DAG IGEN

Drog igång dagen med att städa och packa upp det sista (nästan) från resans packning. Om allt går enligt planerna ska vi till dagis idag. Det innebär en bussresa och ett antal promenader. Jag och lilla killen väntar kvar inne i stan medan stora killen är på dagis några timmar. Då passar jag på att promenera lite längre sträckor.

Tips på suverän benträning! Ta på dig sandaler och gå ett varv runt ett hus där det nyligen dränerats en grund. Det måste vara en väldigt lerig tomt. Strax fastnar stora mängder lera under sandalerna och du får kämpa dig fram med blytunga skor. Kan knappast bli bättre! Bra för både ben och humör!

Det är inte helt lätt att få som man önskar/vill ibland. Gick in på en stor hamburgerkedja idag för att få köpa en kaffe. Till lilla sonen vill jag ha en barn box med bara köttbullar och äpple, inget annat. Men nej det gick inte för det ingick dricka och ett tillbehör. Jag sa att jag betalade full pris men att jag ville slippa slänga strips och cola. Jag hade med vatten till sonen och själv ville jag bara ha kaffe. Men inga argument hjälpte så jag fick slänga strips och en dricka. Ska vi inte vara miljö/klimatsmarta idag? Inte så lätt när stora kedjor tvingar mig att slänga mat.

Dagens kaloribrännare: Dammsugning och städning. Långpromenader.
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: Jag gick och lade mig i god tid
Dagens steg:14,917

Inga kommentarer: