onsdag 30 april 2008

LÄTTARE VALBORG

Vägde mig imorse och jag väger 94,8 kg och det känns så bra och motiverande. Idag är det Valborg som jag får fira som en något mindre människa än i fjol. 11,7 kg mindre närmare bestämt. Härligt!
Fester, kalas, födelsedagar, påsk, valborg, midsommar, jul, semester, helg… ursäkter och anledningar till att unna sig, slarva, frossa… är många. Jag har tänkt mycket på detta med så kallade “ätardagar”/ “unnardagar” och kommit fram att jag måste hitta min egen modell för detta. Jag tänker inte frossa i mig en massa bara för att det är kalas, fest, jul eller helg. Det är just det med att äta mycket som jag kämpar med. Det är det som har varit ett stort problem för mig. Att äta, äta och äta tills man mår illa eller är så mätt att man inte kan röra sig. Även småätande och att ständigt gå och tugga på något. Där vill jag inte hamna igen för det leder till övervikt och ohälsa för mig. Så jag tänker smaka när det serveras något gott och jag tänker äta tex. chips ibland. Jag vet att man kan träna sig till bättre karaktär och jag jobbar hårt med detta. Jag har ett mål att nå, och jag vill må bra! Men, jag vill också poängtera att man ska äta, och man ska njuta av mat, för det är livsviktigt!

Vi hade en jättetrevlig eftermiddag/kväll med våra goda vänner. Vi åt gott, trivdes, barnen lekte. Det blev en del chips, ostbågar och vin. Jag hade laddat lite inför det och åt väldigt lätt och kalorifattigt på dagen. Och i alla fall lite av det brände jag bort när jag röjde upp här. Såg ut som en leksaksaffär exploderat, precis som det ska se ut när 4 barn har haft en toppenkväll!

Dagsvikt 94,8
Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5. Vikt 31/5
Delmål 3, 89 kg 4/8. Vikt 4/8
Målvikt 75 Kg


Dagens kaloribrännare: Städa upp efter fyra barn som härjat på och en valborgsmiddag och hålla igång här hemma
Dagens slarv: Chips, ostbågar, vin, men inga enorma mängder av något
Dagens må bra: Träffa våra vänner
Dagens steg:6 890
Steg totalt:219 839 /1 141 429

Inga kommentarer: