måndag 28 april 2008

MÖJLIGHETER

Det finns inga ursäkter det finns bara möjligheter. Idag på morgonen, efter frukost, gympade jag här hemma i 30 minuter. Jag förbereder barnen på att jag ska gympa och att dom jätte gärna får vara med. För stora killen har jag förklarat att mamma gympar för att må bra. Första gången var det nästan omöjligt för dom sprang på mig och satt på mig m.m. Men nu bryr dom sig inte mycket, tittar på och försöker hänga med i en del övningar. Det var jätteskönt att jobba igenom hela kroppen och stretcha efteråt.

Min promenad till Piteå går framåt och jag har passerat Gävle nu. Det är långt kvar men jag trampar på och hoppas komma fram i utsatt tid. (Jag har räknat ut att jag måste gå cirka
1,141429 steg för att komma dit från Uppsala som är närmast stad från där jag bor. Den sista Juli ska jag ha kommit fram och i snitt måste jag då gå 13588 steg/dag.)

Idag blev det väldigt mycket promenerande i ca 3 timmar, varav 20 i väldigt rask takt. Härligt att få sträcka ut ordentligt!

Den här dagen är jag jättenöjd med och jag ska avsluta den med en dusch, lägga mig i sängen och läsa en ny tidning som maken köpt till mig.

Dagens kaloribrännare: Gympa 30 minuter.
Dagens slarv: Inget slarv idag.

Dagens må bra: Ska lägga mig tidigt och läsa
Dagens steg: 20 945
Steg totalt: 200 962/1 141 429

Inga kommentarer: