söndag 13 april 2008

DOM SMÅ LIVEN

Våran stora kille vaknade i morse och var ordentligt förkyld. Samtidigt som det är väldigt synd om honom så blir det också besvärligt och alla planer får göras om. Det regnar dessutom idag så allt ute jobb och promenader får ställas in. Det känns som jag också har en förkylning på gång så jag vill inte gå ut och bli blöt och kall. Jag ska städa, dammsuga och fixa med tvätt och annat så att jag ändå gör något.

Hamburgare och pommes till lunch och jag och små killarna tog varsin barn box. Det räckte gott och väl för mig. Minsta killen fick dock inga strips. Till middag blir det desto nyttigare med lax, potatis och räkor.

Lunchen som jag åt innehöll 786 kalorier totalt och makens portion som var ett standard mål med hamburgare, strips, cola och dipp innehöll 1309 kalorier. Det som innehöll mest kalorier per 100 gram var dippen så den och stripsen skippar vi framöver. Skulle jag ha valt att enbart äta vanlig rå gurka hade jag fått äta lite drygt 6 kilo för att få i mig samma antal kalorier.

Dagens kaloribrännare: Städning
Dagens slarv: Hamburgare och strips till lunch, en barnportion, men egentligen helt onödigt. Jag kunde lika gärna ha tagit en sallad eller ätit något hemma.
Dagens må bra:Inget speciellt idag, all tid har gått till att se efter sjuka barn
Dagens steg:3,643

Inga kommentarer: