lördag 7 februari 2009

VÄGNINGS CHOCK

Vad förvånad jag blev när jag ställde mig på vågen idag. Eller förvånad och förvånad, jag blev besviken och lite chockad också. Jag har känt mig så nöjd över att jag “skött” mig och verkligen satsat hårt på att komma ner i vikt. Ätit rätt, undvikt allt extra och tränat/motionerat. Så ställer jag mig på vågen och den visar 81,1 !? Varför då?? Påverkas jag av den nya medicinen? Samlar jag vätska? Jag kan ju inte ha byggt muskler på en vecka. Motivationen tvär dök och jag känner mig riktigt villrådig. Det finns inte mycket som jag kan skära ner på. Öka motionerandet kan jag i och för sig göra. Men nu känns det verkligen omöjligt att nå till 76,5 till den 17/2. Det är 4,6 kilo som ska bort på 9 dagar. Ja, ska jag skratta eller gråta? Nu måste jag samla ihop resterna av min motivation och verkligen ge järnet. Jag vill i alla fall nå till 78 kilo. Om jag nu inte fortsätter att gå upp…

Promenad på morgonen i ett snö regnigt väder. Inte så skoj men ändå skönt att röra på sig.
Känner mig riktigt frustrerad över viktuppgången. Parträning på kvällen, lika roligt fortfarande. Men inte bara skratt, det tar där det ska också. Rekommenderas!


7859 steg

PARTRÄNING

Uppvärmning Benlyft/knälyft 1X50, Skidhopp 1X50

Upphopp 1X10
Mage 1X15
Biceps 2X15
Bröstpress utåt 2X15
Axelpress 2X15
Mage/benputt 2X15
Benkläm utåt 1X15
Benkläm inåt 1X15
Situps, “vanliga” 1X20


Stretch

Februari;

1/ 2 79,0 kilo ( 6 kilo kvar till målvikt)
8/2 81, 1 ( 8,1 kilo kvar till målvikt)
15/2
17/2 Målvikt; Max 78 kilo. Helst 76,5 kilo. Vikt;
22/2

2 kommentarer:

Nettan sa...

Tittar in och peppar allt jag kan:-). Jobbigt när det blir en sådan "chock" men ny vecka nu:-). Hejjar på dig.

Mazarin sa...

Tack! :-) Jag försöker fortfarande förstå vad som hänt...men jag forstätter kämpa! :-)