måndag 2 februari 2009

NYSTART

Det känns som om jag är inne i en nystarts period fastän jag kämpat på i snart 1 år. Just nu är det inga problem att låta bli godis, chips, fika m.m. Att äta grönsaker till varje måltid är en självklarhet. Samma sak är det frukt som jag äter varje dag. Per automatik väljer jag nyttigare mat och lagom stora portioner. Så var det inte för 1 år sedan. Det är så skönt när motivationen håller i sig!

Idag blev det vanliga morgon racet med dagislämning och en promenad till jobbet. (ca 20+40 minuter.) På lunchen blev det en promenad till. (ca 30 min.) Underbart väder ute idag och så uppiggande med lite solsken. På kvällen hämtade jag ut ett paket fullt med nya böcker. Så den här dagen får en guldkants kväll då jag ska lägga mig tidigt och läsa.

13064 steg.

Inga kommentarer: