lördag 7 februari 2009

GODISSUG, MIGRÄN OCH SJUKA BARN

Stod och delade upp barnens lördagsgodis i skålar och blev så godis sugen. Det luktade så gott och jag ville ta en näve och bara mumsa i mig. Men inte en endaste godis slank ner. Skyndade mig att ge det till barnen så att deras godis inte skulle försvinna ner i min mage. Det har varit en känslomässigt jobbig dag idag av flera olika anledningar och då kommer också suget efter att äta. Givetvis dyker migränen upp sådana här dagar också. Minsta sonen vaknade nyss också på grund av feber. Givetvis ska det vara allt på en gång. Jag hoppas bara att det inte är något allvarligare med lillkillen. Sjukorna har verkligen valsat runt här och jag skulle inte ha något emot att få vara frisk ett litet tag i alla fall. Min och makens förkylningar har inte riktigt gett sig än. Så jag avstår gärna en ny. Men, men det är ju inget jag får bestämma över. Rostat bröd, vitt rostat bröd med smör som smälter. Lövtunna chips med ostbågs dipp. Mazariner, prinsesstårta, wienerbröd. Mjuka kolor, salta hårda godisbitar… Min hjärna försöker inbilla mig att jag kommer bli mycket gladare i sinnet om jag äter något extra. Jag vet att den har fel så jag ska gå och lägga mig istället. Fast lätt är det inte, att avstå, och jag har dividerat mycket med mig själv. Meningen med att leva hälsosamt, vad det är värt, vad jag vill med det hela m.m. m.m. Jag vill må bra. Det är värt det för att jag mår bra. Jag vill må bra. Men, som redan skrivet, nu är det god natt.

Inga kommentarer: