lördag 21 februari 2009

KYLIG LÖRDAG

Äntligen en helg då vi vaknar och är friska allihop! Efter frukost ska vi ut på picknick och se till att hela familjen får frisk luft och får röra på sig. Termometern visar att det är ca -15 grader så det blir mycket kläder på!

Fastän termometern visade det den visade så var det riktigt skönt ute. Jag älskar soliga, gnistrande och klara vinterdagar! Efter picknicken gick jag hem och det tog ca 40 minuter. Jag var lite för påpälsad men det var ändå skönt att röra på sig.

Så fort det blir helg ställer mig hjärna in sig på att det ska ätas något extra. Den känslan är riktigt svårt att bli av med. Just nu blir det inget extra, oavsett veckodag, men tankarna snurrar på ändå. Film/TV och soffsittande då känns det verkligen av. Vanemänniska som man är så vill man tugga på något. Men jag håller fast vid mina godisfria dagar.

8980 steg (Lite med tanke på promenaden som jag gick idag!?)

Inga kommentarer: