fredag 20 februari 2009

SOLSKEN

Lite solsken gör så mycket för kropp och själ! Stod ute på gården idag och kände hur solen värmde och den värmen gick rakt igenom till hjärtat. Jag blev genast piggare och gladare! Det räcker med att få ana att det väntar en vår så blir allting lättare. Även om man alltid vetat det så får man nu bevis på att det snart vänder. Friskare barn, få vara ute mer, ljusare. Sedan kommer det vara lättare att gå långpromenader när underlaget är torrare och man behöver mindre kläder på sig. Snart dags att börja löp träna också. Jag hoppas kunna komma så långt att jag orkar jogga en bit i alla fall.

Idag blev det min tur att vara hemma med små killarna. Dom är betydligt piggare men fick vara hemma idag med så att dom får bli riktigt friska. Vi var ute en liten stund på förmiddagen och bytte luft i lungorna. Riktigt skönt! Vintern visar sig från sin allra bästa sida idag med sol och gnistrande vit snö.

Dagen för övrigt blir en vilodag från träningen men en hel del vardagsmotion blir det istället. Tvätta, städa, ta hand om barnen, laga mat m.m. Det blir inte många minuter som man sitter på baken.

Idag har jag provat kläder som varit för små men legat och väntat på viktminsknings resultat. En del av det jag provade idag satt riktigt bra och en del plagg var dessutom redan för stora! Det kändes bra för motivationen! Det står still på vågen men jag har tydligen gått ihop en del ändå. Just nu har jag en tröja på mig som jag aldrig trodde att jag skulle kunna ha. Men nu är den på och sitter bra!

Godis, chips, fika m.m. fria månaden nummer 2 rullar på utan några problem än så länge. Mitt godis sug är borta!

4641 steg

Inga kommentarer: